środa, 26 stycznia 2022

Doświadczenia związane z wyjazdem do Madrytu

 Jestem nauczycielem z prawie 25 letnim stażem pracy, więc wydawałby się, że „ z niejednego pieca się jadło chleb”, a jednak….?

Wyjazd na szkolenie językowe do Madrytu okazał się dla mnie sporym wyzwaniem  i przedsięwzięciem. Kilkugodzinne szkolenia, warsztaty, zadania praktyczne tak proste  w języku ojczystym, tu w języku angielskim wymagały skupienia, koncentracji, systematycznej pracy codziennie po zajęciach oraz uczenia się nowego, specjalistycznego słownictwa.

Poznałam nowe osoby z innych krajów takich jak Czechy, Irlandia, Gracja, co motywowało mnie do podejmowania konwersacji i ćwiczenia rozmówek.

Miałam niebywale wspaniałą okazję do poznania z bliska kulturowego obrazu Madrytu. Piękne miejsca, muzea, teatry, kościoły, parki, stadion, okoliczne, urokliwe miasteczka urzekły nie swą urodą i bogactwem starych tradycji i różnorodnych kultur.

Gorący klimat, wszechobecne słońce podgrzewały atrakcyjność letniego wypoczynku i nauki.

Powrót do pracy, szkoły, nowej klasy przyniósł spory bagaż doświadczeń, które powoli przenoszę na grunt swojego podwórka. Pierwsze zajęcia z wykorzystaniem zdobytej wiedzy są już za mną np. Dzień Języków Obcych – poznawanie nowych krajów – Hiszpanii.

Polecam wszystkim nauczycielom, zwłaszcza tym, którzy mają spore obawy przed wyjazdem na projekty edukacyjne - „ Nie taki diabeł straszny, jak go malują”…..

To niesamowita przygoda, porcja wrażeń, pozytywnych emocji i dużo nowej wiedzy, nowej energii!

Katarzyna Kurtysiak– nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kolejne zadanie w ramach realizacji projektu e-twinning Don't judge the book by it's cover

  W ramach realizacji projektu e-twinning uczniowie klasy 7 nagrali scenkę na Dzień Języka Ojczystego.